Czym powinieneś zainteresować się zlecając stworzenie strony internetowej?

Zlecenie stworzenia strony internetowej to zazwyczaj bardzo ważny moment dla biznesu. Często jest to przecież główna wizytówka firmy w sieci, która docelowo ma służyć marce przez wiele lat. Co trzeba wziąć pod uwagę, zanim zleci się stworzenie strony internetowej?

Co ma dać Ci strona internetowa?

Na start kluczowe będzie wskazanie celu strony internetowej. Ciężko stworzyć uniwersalną witrynę, która jednocześnie będzie pełniła formę wizytówki, kompleksowego przedstawienia oferty i jeszcze skutecznego pozyskiwania leadów. Dlatego warto zastanowić się nad swoim głównym pomysłem na i szczegółowo odpowiedzieć sobie na pytanie – co mojej firmie ma dać strona internetowa?

Wykonawca – wybierz mądrze!

Kolejna kwestia to to, kto tę stronę wykona. Od tego w dużej mierze zależy cena, ale także i jakość docelowa witryny. Bez względu na to, czy ostatecznie będzie to freelancer czy może uznana agencja interaktywna, to warto wcześniej poznać portfolio wykonawcy. Porównać dotychczasowe projekty z tym, co my chcemy wykonać i ocenić, czy jakościowo nam to odpowiada. Wybór i dobre stosunki z twórcą strony są o tyle ważne, że później warto zaangażować go także w opiekę nad stroną wycenianą np. na konkretną liczbą roboczogodzin w miesiącu.

Termin znany przed startem prac

Rozmawiając z wykonawcą, a jednocześnie planując uruchomienie strony internetowej, musimy założyć także konkretny termin publikacji finalnej wersji witryny. Termin powinien być ustalony z wykonawcą na podstawie wybranych funkcjonalności i stopnia rozbudowania strony internetowej. Oczywiście, im prostsza witryna (np. landing page), tym krótszy powinien być czas realizacji. To także punkt, który warto zawrzeć w podpisywanej umowie – dzięki temu pozbywamy się wszelkich niedomówień, a obie strony mają przed sobą konkretne założenia i cele do zrealizowania.

Edycja – czy jest to proste?

Warto zainteresować się także tym, w jaki sposób zostanie zakodowana strona, a w szczególności jaki system zarządzania treścią (CMS) zostanie zaimplementowany. To ważne, by strona była edytowalna możliwie łatwo – proste zmiany w tekście nie powinny wymagać znajomości kodu oraz angażowania agencji lub freelancera. Dlatego im prostszy i bardziej intuicyjny CMS, tym lepiej dla zleceniodawcy prac. Oczywiście, nie każdy musi znać się na systemach zarządzania treścią – w tym wypadku warto poprosić agencję o rekomendacje i ewentualnie przygotowanie manuala dla wprowadzania prostych korekt.

Myśl o dwóch krokach w przód

Czy stronę da się łatwo rozwinąć? To kolejne bardzo ważne pytanie, jakie trzeba sobie zadać jeszcze przed jej stworzeniem. Zawsze powinniśmy zakładać, że w przyszłości strona może potrzebować nowych funkcjonalności, które w międzyczasie staną się obowiązkowym elementem w branży. Dlatego warto wybierać takie rozwiązania, które pozwolą nie tylko stworzyć efektowną i efektywną witrynę, ale także stronę, którą da się bez większych trudności rozbudować oraz dopasować do innowacyjnych trendów.

Jeśli weźmie się pod uwagę wszystkie powyższe kwestie, to zlecenie strony internetowej powinno przyjść z łatwością. Nie będzie żadnych niedomówień, a efekty będą zadowalające. Powodzenia!

Szukasz wykonawcy dla swojej strony internetowej? Sprawdź propozycję od Software House SmartBees!

[Głosów:3    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here