Jak reklamować sklep internetowy?

Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko realizacja zamówień, ale ciągłe pozyskiwanie nowych klientów i szeroko zakrojone działania marketingowe. Reklama internetowa e-sklepu powinna odbywać się na wielu płaszczyznach. Czasem wiąże się to z pewnymi nakładami finansowymi, innym razem wystarczy poświęcony czas i kreatywność. Jak najlepiej reklamować sklep internetowy?

Sposobów jest wiele albo bardzo wiele. Dlatego postaram się wspomnieć o kilku głównych nurtach wartych uwagi, wspominając najważniejsze aspekty każdego z nich.

Odpowiednio zbudowana strona

Nie ma sensu działać na szeroką skalę, jeżeli nie zadbaliśmy o podstawowe elementy witryny. Obecnie absolutnym obowiązkiem jest posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL – to ta zielona kłódka, która pojawia się obok adresu strony w wyszukiwarce, informująca o bezpiecznym przesyłaniu danych klientów. Drugim istotnym elementem jest strona dostosowana do urządzeń mobilnych, tzw. RWD. Coraz więcej osób korzysta ze smartfona do robienia zamówień i strona musi być wygodna w użytkowaniu także dla nich (a czasem zwłaszcza dla nich).

SEO

SEO i link building to tak zwane pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Jest ono zależne od tekstów znalezionych na naszej stronie. Dlatego tak ważne jest posiadanie charakterystycznego opisu sklepu, stworzenie (lub zamówienie) unikalnych opisów produktów i kategorii. Unikalnych, czyli nie powielanych od producenta. Warto również pamiętać o stosowaniu nagłówków H1, H2. Jeżeli nie jesteśmy specjalistami w pisaniu tekstów, warto zlecić to np. w dedykowanych serwisach zrzeszających copywriterów i potrzebujących tekstów. Skuteczne pozycjonowanie wykonuje poprawnie agencja reklamowa, która posiada swój dział SEO.

Media społecznościowe

Social media to obecnie główne centrum uwagi ludzi w sieci. Na Facebooku, Instagramie, Snapchacie czy Twitterze, ludzie spędzają całe godziny. Posiadanie kont naszego sklepu w tych serwisach jest obowiązkowe. Ważne jest też tworzenie ciekawych materiałów i ich regularne publikowanie. Możemy to robić sami lub zlecać freelancerom, którzy płynnie krążą po świecie mediów społecznościowych, znając obecne trendy i techniki promocji.

Prowadzenie bloga

Przy okazji prowadzenia sklepu internetowego, możemy prowadzić specjalistyczny blog związany ze sprzedawanymi przez nas towarami. Jeżeli prowadzimy sklep z rowerami i akcesoriami do nich, na blogu możemy umieścić szereg opisów przykładowych napraw czy nowości na rynku. Blog wpływa zarówno na pozycjonowanie w wyszukiwarce (SEO) jak i buduje naszą profesjonalność w danej dziedzinie.

YouTube

Prowadzenie kanału na YouTube to coś jak prowadzenie bloga, tylko że w formie nakręconych filmów. Tutaj już potrzeba więcej sprzętu niż tylko klawiatura, a i przyda się umiejętność montowania filmów, by materiały wyglądały ciekawiej. To bardzo dobry kanał reklamy sklepu, jednak wiąże się ze sporymi nakładami pracy i czasem finansów. Ale warto.

Google Ads

Reklamowanie się w Google Ads (AdWords) to konieczność zwłaszcza na początku działalności sklepu, kiedy jeszcze nie mamy na tyle dużo contentu na stronie, by naturalne pozycjonowanie było na dobrym poziomie. Zapłata gigantowi pozwoli na znalezienie się na czołowych lokatach w wynikach wyszukiwania na podaną frazę.

E-mail marketing

Bardzo skuteczna forma, gdyż docieramy z reklamą do bardzo konkretnej grupy użytkowników, który wyrazili na to zgodę i chęć. E-mail marketing cechuje bardzo wysoka skuteczność, niestety najpierw musimy stworzyć odpowiednią bazę adresową, a to może zająć jakiś czas. Stworzenie takiej bazy pozwoli na poznanie naszych klientów ze względu na ich płeć, przedział wiekowy czy preferencje zakupowe. Później już zostanie wysyłanie spersonalizowanych mailu do poszczególnych osób z newslettera lub całej grupy charakteryzującej się wspólnymi cechami.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here