Karty lojalnościowe – czym są i kiedy warto z nich korzystać?

Dla wielu firm niezwykle istotne jest budowanie trwałej więzi z klientem. Zdobycie zaufania i poparcia ze strony konsumentów wbrew pozorom nie jest łatwe i często wymaga przemyślnej strategii i działań. Do sposobów, które pomagają zwrócić uwagę klienta i zyskać jego uznanie należą programy lojalnościowe.

Czym jest program lojalnościowy?

To wszystkie działania, które mają na celu stworzenie przywiązania klienta do konkretnego produktu, usługi lub całej marki. Pierwszy program lojalnościowy przeprowadzono na przełomie XIX i XX wieku i polegał na odbieraniu znaczków przez klientów za zakupy o określonej kwocie. Znaczki można było wymieniać na nagrody. Ta forma zachowała się do dziś, a ponadto powstało wiele jej pochodnych, które mają jeden, wspólny mianownik – obdarowanie klienta za zakupy lub skorzystanie z usługi.

Najprostsza forma programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe zyskują na popularności – według statystyk aż 41 % Polaków bierze w nich udział. Zdecydowana większość twierdzi, że karty lojalnościowe to najlepsza forma korzystania z dostępnych promocji i rabatów. Przechowywanie naklejek, znaczków i pieczątek jest uciążliwe dlatego, że małe elementy nieustannie się gubią, nim zostaną wklejone do folderu, którego nie nosi się przy sobie. ZenCard oferuje karty lojalnościowe, które kompatybilne są z terminalami. W ten sposób szybko można naliczyć promocję, a także wysyłać klientom informacje o promocjach.

Dlaczego warto?

Wygoda korzystania z kart lojalnościowych automatycznych, takich jak m.in. karty lojalnościowe ZenCard sprawia, że coraz więcej klientów decyduje się na przystąpienie do programu, który ma realny wpływ na wywołanie chęci zrobienia zakupów w danej sieci. Karty lojalnościowe zwracają uwagę nie tylko stałych klientów, ale również przyczyniają się do pozyskania nowych, co jest niezwykle istotne przy obecnej konkurencji i rywalizacji między sieciami. Monitorowanie całego przebiegu programu lojalnościowego pozwoli również na poznanie potrzeb klientów i rozeznanie się, jakie promocje cieszą się największym zainteresowaniem, a w rezultacie przynoszą największe korzyści firmie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here