Marketing Automation

Panta rhei z języka łacińskiego oznacza wszystko płynie. Zbliżając się do końca drugiej dekady XXI wieku nie ma na świecie człowieka, który nie zauważyłby, że docierające do niego potoki informacyjne są nieposkromionym żywiołem. Informacje płyną do każdego z nas w ilościach wcześniej niespotykanych.

Wspomniana sentencja starożytnych jest punktem wyjściowym dla współczesnej automatyzacji marketingu. W każdej sekundzie wzrasta zasób dostępnych danych, którego progres nie jest już arytmetyczny, a geometryczny. Oznacza to ni mniej, ni więcej jak całkiem nowe warunki funkcjonowania zarówno dla przeciętnego użytkownika Internetu (często potencjalnego klienta), jak i dla podmiotów gospodarczych opierających swą działalność na sprzedaży online.

Obecnie automatyzacja marketingu jest niezbędna do odnalezienia stargetowanego klienta, co w konsekwencji przełoży się zwiększenie zysków internetowego przedsiębiorstwa. Faktem jest, że Marketing Automation (MA) staje się coraz popularniejszy, czy wręcz niezbędny do prawidłowego funkcjonowania w sektorze e-commerce.

Wyspecjalizowane systemy informatyczne MA dzięki swoim algorytmom są w stanie pracować bez przerwy by zoptymalizować i dotrzeć do klienta gotowego nabyć nasz produkt czy usługę. Tego typu narzędzia marketingowe dosłownie mielą cały szum informacyjny, który generuje serwis sprzedażowy i przekłada go na konkretne dane. Pozyskane informacje umożliwiają zastosowanie żargonowego lejka marketingowego, gdzie klient jest niejako profilowany prowadzony przez system MA.

Dodatkowo Marketing Automation jest w stanie przewidywać zachowanie użytkownika naszego serwisu. Na podstawie dotychczasowej aktywności klienta można przedstawiać mu możliwe rozwiązania jego problemu i oferować zachęty sprzedażowe przygotowane przez naszą firmę. Co więcej, automatyzacja marketingu pozwala na grupowanie potencjalnych klientów ze względu na różne cechy jak np. zainteresowania.

Praca, którą wykonują systemy z zakresu automatyzacji marketingu jest bardzo efektywna, ponieważ działania i reakcje użytkowników są gromadzone, przetwarzane i analizowane w czasie rzeczywistym. Jest to ogromna przewaga nawet nad całym sztabem doświadczonych pracowników zajmujących się analizami marketingowymi. Oznacza to, że za system płacimy raz, a do jego obsługi potrzebujemy zwykle jednego pracownika, którego można oddelegować do zajęcia się procesem sprzedaży, zamiast przeznaczać jego czas i energię na czasochłonną analizę masy danych zostawianych przez potencjalnych klientów. Dzisiejszy rynek MA jeszcze się kształtuje, ponieważ branża e-commerce notuje nieustanny rozwój, więc podmiotów oferujących swoje usługi nie brakuje. By przekonać się jak działa Marketing Automation można zobaczyć to tutaj http://growinternational.eu/pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here