Czy warto korzystać z faktoringu?

Faktoring to system finansowania dla przedsiębiorstw, które wystawiają faktury z odroczonym terminem spłaty. Forma ta rozwiązuje największy problem takich firm – zaległości kontrahentów ze spłatą faktur. Jest to niezwykle częste zjawisko, które uniemożliwia opłacanie przez przedsiębiorstwo bieżących wydatków.

Korzyść dla firm borykających się z utrzymaniem płynności finansowej

Możliwość niemal natychmiastowego otrzymania pieniędzy za wystawioną fakturę pozwala utrzymać płynność finansową firmy, dzięki której nie powstają zaległości za media, rachunki, wynajęcie lokalu, opłacenie podatku i składek do ZUS. Przedsiębiorstwo nie musi też obawiać się, że nie będzie miało z czego wypłacić wynagrodzeń swoim pracownikom. Po wystawieniu faktury dodaje ją do systemu nfg.pl, otrzymuje 100 proc. jej wartości, a pieniądze zwraca w ustalonym terminie, czyli najczęściej w momencie, gdy otrzyma płatność od kontrahenta.

Zdolność kredytowa na tym samym poziomie

Zachowanie płynności finansowej pozwala zaciągnąć zobowiązanie w postaci kredytu na dowolny cel związany z rozwojem firmy. Jeśli przedsiębiorstwo zalega z opłatami, ponieważ kontrahent nie uregulował faktury w terminie, bank najczęściej odmawia udzielenia kredytu.

Zwiększenie obrotów, dzięki dopasowaniu profilu firmy do wymagań kontrahentów

Korzystanie z faktoringu to sposób na zaoferowanie swoim klientom możliwości wystawienia faktury z odroczonym terminem spłaty. Wiele przedsiębiorstw rezygnowało z tego rozwiązania z obawy przed powstaniem zaległości. W wyniku tego kontrahenci, dla których był to wygodny sposób regulowania płatności za towar lub usługę nie korzystali z oferty firmy. Zmiana ta sprawia, że przedsiębiorstwo cieszy się większym zainteresowaniem, a co za tym idzie – powiększa zyski.

Faktoring pełny – mniejsze ryzyko

Faktoring pełny polega na przejęciu odpowiedzialności finansowej za niewypłacalność kontrahenta przez firmę faktoringową. Rozwiązanie to jest szczególnie korzystne dla przedsiębiorstwa, jeśli trafi na nierzetelnego klienta.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here