Landing page (z ang. dosłownie oznacza to stronę lądowania) to strona, na jaką przenoszony jest użytkownik klikający w reklamę lub wykonujący inną, dowolnie wybraną akcję. Budowanie skutecznego LP niesie ze sobą wiele korzyści, dlatego też warto zadbać to, by zostało to wykonane jak najlepiej.
Co warto wiedzieć o landing page?
Landing page jest specyficznym typem strony internetowej, funkcjonującym poza głównym serwisem. Bardzo często wykorzystywana jest w działaniach marketingowych. W przypadku landing page często można się spotkać z generowaniem leadów.
Czym landing page wyróżnia się spośród wszystkich innych stron internetowych? To przede wszystkim:
– dostępność dodatkowego formularza kontaktowego przeznaczonego do zbierania maili czy leadów;
– CTA – czyli jednej konkretny cel;
– prezentacja wybranego produktu czy usługi.
W większości przypadków landing page to tylko jednak strona, pozbawiona menu czy oddzielnych podstron.
Jak stworzyć landing page?
Landing page może być zarówno prostą, jak i skomplikowaną stroną, dlatego też ciężko jest określić, jak wiele czasu należy poświęcić na stworzenie strony.
Niezależnie od tego, jak bardzo złożona jest jej konstrukcja, zawsze składa się z następujących etapów:
– research
– napisanie copy
– projekt makiety
– projekt graficzny i kodowanie
– testy
– instalacja śledzenia
Dopiero po ukończeniu wszystkich tych kroków można opublikować landing page. Warto jednak zadbać o wcześniejsze bardzo dokładne przetestowanie pod względem technicznym i poprawności działania.
To jednak nie wszystko. Aby sprawdzić, czy LP działa zgodnie z potrzebą, po pewnym czasie od publikacji warto sprawdzić jakie wyniki generuje strona i wdrożyć działania optymalizacyjne, jeżeli będzie taka potrzeba.
Jaki powinien być dobry landing page?
Dobry i skuteczny landing page powinien mieć przede wszystkim chwytliwy nagłówek. To bardzo ważne, bowiem jest to pierwszy element, na który każdy będzie zwracał uwagę w pierwszej kolejności. Tu należy pamiętać jednak o tym, że chwytliwy nie oznacza to samo co inwazyjny.
Chcąc stworzyć dobry i skuteczny LP należy zadbać o zastosowanie języka korzyści. Tekst powinien być ciekawy i czytelny, duże bloki tekstu w tym przypadku nie będą się sprawdzały. Treść na stronie powinna być krótka, za to treściwa i esencjonalna. Nie należy również zapominać o umieszczeniu odpowiednich zdjęć, przyciągających wzrok, które będą dobrym uzupełnieniem treści.
Dobry landing page musi charakteryzować przemyślane CTA, krótkie, za to odpowiednio ciekawe i treściwe. Nie jest to zadanie łatwe, jednak jak się okazuje w tym przypadku kreatywność i poświęcenie dużej ilości czasu na znalezienie najlepszego rozwiązania może być naprawdę niezwykle opłacalne.