Otwarcie sklepu internetowego

Na świecie jest ponad 3 mld internautów, zatem potencjalnych klientów.  Zatem otwarcie sklepu internetowego to przysłowiowy strzał w dziesiątkę. Internet to niewyobrażalnie szeroki rynek zbytu, o czym wiele firm z pewnością się przekonało. Coraz więcej producentów oferuje swoje wyroby w sieci i tym samym zwiększa ich szanse dotarcia do międzynarodowych klientów. Coraz więcej jest  sklepów z polską galanterią skórzaną, jak chociażby e-sklep polskiego producenta BELVEDER (sprawdź https://www.belveder.com.pl).  Pomysł przełomowy, chociażby dlatego , ze galanteria skórzana tej firmy są na naprawdę światowym poziomie zarówno pod względem surowcowym jak i wykonania. Dla mnie jest to świetny przykład sklepu przyjaznego e-klientowi. Dlaczego? Przede wszystkim pomysł strony i układ sklepu jest prosty, a jednocześnie wygodny w obsłudze. Zdaję sobie sprawę, że aby powstał tak wygodny dla klienta e-sklep jego twórcy musieli naprawdę wykonać ogromną pracę. Ale jakże efektywną!

Po pierwsze pomysł

Żeby otworzyć przyjazny klientowi e-sklep trzeba mieć po pierwsze pomysł na niego. Nie wystarczy jedynie wiedzieć, że się go chce mieć. Taki sklep musi wyróżniać się spośród innych,  aby nie zginąć w morzu podobnych do siebie. Przede wszystkim warto oprócz pomysłu monitorować sieć i konkurencję. Odwiedzać portale społecznościowe aby poznać oczekiwania klientów. Internet to ogromna społeczność, w której możesz poznać nastroje klientów i wybadać czego właśnie brakuje im w już istniejących e-sklepach, wiedzieć do jakiej ich grupy chcesz dotrzeć. Jeśli już masz pomysł i pierwszy projekt takiego sklepu oraz poznałeś oczekiwania swych potencjalnych klientów, przychodzi czas aby przekuć Twój pomysł na efekt czyli stworzenie strony.

Po drugie realizacja

Jeśli ogranicza Cię budżet, podpowiadam, że są serwisy jak np. Brytyjka.pl, które pomagają i wspierają nowo powstałe sklepy internetowe. Tam znajdziesz również gotowe szablony i przykładowe pomysły na sklep. Zawsze jako priorytet warto mieć klienta, bo to od niego zależy biznes w internecie. Układ sklepu internetowego powinien być przejrzysty i prosty, szanujmy czas klienta. Jeśli bowiem dotarcie przez niego do poszukiwanego produktu wymaga od niego wejścia przez kilkanaście zakładek, wiedz, że szybciej zrezygnuje z zakupu w takim sklepie niż poszuka głębiej swojego wymarzonego portfela czy torby. Dlatego świetnie pomyślana jest strona firmy BELVEDER, bo jej układ jest prosty i nieskomplikowany. Szukam np. męskiego portfela ze skóry i od razu główne menu proponuje mi właśnie portfele. Po rozwinięciu tej zakładki mam do wyboru – czy ma być damski czy męski, duży czy mały i wreszcie z jakiego surowca. Proste, intuicyjne i szybkie.

sklep Brytyjka

Oceny klientów

Ważnym elementem e-sklepu jest też miejsce na opinie klientów. To w głównej mierze na ich ocenie budujesz markę i prestiż. Pozwól każdemu z nich zostawić jego ślad na stronie, bo przecież nowi klienci w pierwszej kolejności właśnie to sprawdzają.

Proste, prawda?

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here