Współczesny świat biznesu jest wysoce konkurencyjny. Praktycznie w każdej branży poziom rywalizacji pomiędzy poszczególnymi graczami na rynku jest niezwykle zażarty. Przedsiębiorstwa stosują różnorakie strategie, aby zwiększyć swój udział w rynku. Coraz większe w związku z tym znaczenie zyskuje marketing, reklama i promocja jako sposób na wpływanie na potencjalnego odbiorcę i zwiększenie obrotów.
Jednakże problemem powstałym na tym tle jest skuteczność dotarcia do potencjalnych klientów za pomocą tradycyjnych kanałów marketingowych. Każde przedsiębiorstwo musi wyważyć w odniesieniu do swojego budżetu reklamowego, jaki kanał dystrybucji treści będzie najskuteczniejszy w odniesieniu do zainwestowanej kwoty. Tradycyjne sposoby np. reklama telewizyjna, radiowa, czy prasowa, zapewniają najszerszy odbiór, ale z kolei są dość drogie. Z kolei postawienie na nowoczesne kanały komunikacji nie sprawdzi się w odniesieniu do wszystkich grup odbiorców. Może nastąpić wówczas wykluczenie pewnych grup z zakresu odbioru i kampania marketingowa może skończyć się niepowodzeniem. Innym i ciekawym rozwiązaniem jest postawienie na womm.
Marketing szeptany, bo o nim mowa jest swojego rodzaju bezpośrednim kanałem dystrybucji treści polegającym na dotarciu do potencjalnego odbiorcy za pomocą wyglądającego na „spontaniczny” przekazu ustnego. Womm korzysta w dużej mierze z mediów społecznościowych, gdyż sprzyja to szybkości rozprzestrzeniania się informacji, jednakże nie jest od nich uzależniony. Dobrze jest w przypadku marketingu szeptanego zastosować zróżnicowane kanały dystrybucji treści, a wejść w bezpośredni przekaz na ostatnim etapie w przypadku dotarcia do potencjalnego odbiorcy. W przypadku tego typu marketingu dobrze jest wspomagać się różnego rodzaju treściami pobocznymi, które pozwalają na uwiarygodnienie przekazu. Niejednokrotnie marketing szeptany traktowany jest jako swojego rodzaju manipulacja, bo poprzez ukrycie potencjalnego źródła dystrybucji nie można w pierwszej chwili orzec, że chodzi o typową kampanię marketingową mającą na celu wzmocnienie jakiejś marki lub wypromowanie nowego produktu. Siłą womm jest właśnie ukrycie bezpośredniości przekazu i oparcie się na bezpośredniej relacji.