Oprogramowanie dla hoteli

Zarządzanie hotelami i pensjonatami to złożone zadanie, obejmuje bowiem wiele aspektów jednocześnie. Zarządzanie finansami, personelem o dużej fluktuacji, obiektem decydującym często o zainteresowaniu gości i całą sfery sprzedaży oraz marketingu wymaga nie lada umiejętności. Informatyka od wielu lat wspiera te zadania dopracowując nieustannie oprogramowania do specyfiki tej części gospodarki.

Oprogramowanie dla hoteli

Hotele od dawna korzystają ze specjalnych programów do zarządzania tego typu obiektami. Firmy oferujące zakup programów lub dzierżawę ich licencji prześcigają się w tworzeniu indywidualnych wariantów i ciekawych rozwiązań technologicznym. Oprogramowanie dla hoteli  https://www.dobresystemy.eu/oprogramowanie-dla-hoteli-i-pensjonatow i pensjonatów, aby było funkcjonalne powinno zawierać wiele różnorodnych narzędzi. Jednym z ciekawszych rozwiązań z pewnością ułatwiających zarządzanie firmą jest aplikacja dla personelu przydatna szczególnie w dużych wielopiętrowych hotelach przyjaznych hotelowym gościom. Tego rodzaju aplikacja umożliwia przesył bieżących wiadomości pomiędzy recepcją hotelu a poszczególnymi pracownikami. Aplikacja, aby przynosiła realne korzyści zwykle dzieli się na kilka modułów: 

  • sprzątanie pokojów
  • sprzedaż produktów z minibaru
  • naprawa usterek i kontrola ich usuwania
  • zgłaszanie usterek z określaniem priorytetu
  • wiadomości 

Aplikacja pomaga w bieżącym kontrolowaniu stanu kolejnych pomieszczeń, ale i pracy poszczególnych działów.

Oprogramowanie dla recepcji hotelowej

Zadaniem recepcji jest bezpośrednia obsługa gości hotelowych. Oprogramowania dla hoteli przeznaczone dla recepcji wykorzystują jednocześnie  pracownicy recepcji, pracownicy marketingu oraz kadra zarządzająca. Recepcja hotelu to jego serce i centrum przepływu informacji, dlatego musi dotyczyć zarządzania całym obiektem hotelowym. Oprogramowanie dla zadań recepcyjnych to jednocześnie dostęp do wskaźników obiektu czy wyników finansowych. To dlatego ważne jest, by oprogramowanie umożliwiało bezpieczny do niego dostęp na podstawie gradacji kompetencji. 

Zastosowanie oprogramowania w hotelu daje bieżący dostęp do raportów i statystyk za sprawą integracji głównych działów: recepcji, gastronomii, punktów sprzedaży, w tym sprzedaży sal konferencyjnych. Dobre oprogramowanie dla hoteli powinno zapewnić ocenę wszystkich funkcji specyficznych dla danego obiektu, takich jak: grafik pokoi, lista przyjazdów i wyjazdów gości, lista śniadań oraz wszelkie statystyki czy salda. 

System rezerwacji hotelowej

System rezerwacji pokoi to podstawa przychodów każdego hotelu. Musi być kompatybilny, funkcjonalny i generować jak najwięcej informacji ważnych dla obsługi. Dobry program rezerwacji hotelowej powinien zawierać możliwości: 

  • rezerwowania i meldowania gości w pokojach
  • rezerwowania i meldowania gości na łóżkach w poszczególnych pokojach, opcja przydatna dla sanatoriów, pensjonatów, hosteli i innych obiektów noclegowych

Sprawny system rezerwacji hotelowej powinien umożliwiać kadrze kierującej wprowadzenie ustawień zgodnych z indywidualnym sposobem zarządzania firmą, tak by dostosować go do specyfiki danego ośrodka. 

Prosta forma rozliczenia pobytu gości 

Każdy kto dobrze poznał pracę recepcji hotelowej wie jak ważne jest, by w danym oprogramowaniu dla hotelu wszystkie obciążenia danego gościa hotelu przechowywane były w jednym miejscu programu. Dzięki temu łatwo można nadzorować wszystkie życzenia gości hotelowych oraz sprawnie ich rozliczyć od momentu zameldowania się do wymeldunku. To ważne, szczególnie przy gościu zbiorowym. 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here