SEO

Jeśli dopiero zaczynasz działalność – bardzo możliwe, że zastanawiasz się, dlaczego strona WWW Twojej firmy znajduje się tak nisko w wynikach wyszukiwania. Sprawia to przecież, że nawet użytkownicy sieci znajdujący się w okolicy i wyszukujący informacji dotyczących usług i produktów oferowanych przez Twoją firmę mogą mieć problem z odnalezieniem Twojej strony. Odpowiedzią najczęściej jest brak wprowadzonych działań SEO… ale czym, tak naprawdę to SEO w ogóle jest?

Czym jest SEO

SEO (skrótowiec od Search Engine Optimization) to zbiór technik, które, jak być może już się domyśliłeś, mają na celu poprawę widoczności Twojej firmy w wynikach wyszukiwania popularnych serwisów, takich jak np. Google czy Yahoo. Ważne jest, byś wiedział, że zestaw działań SEO powinien być dobrany indywidualnie dla każdej witryny (a nawet podstrony), dlatego najlepiej będzie, by wdrożenie SEO przeprowadziła profesjonalna agencja marketingowa. W zależności od tego, jaki jest profil działalności Twojej firmy, rekomendowane mogą zostać działania globalne lub lokalne – ale na razie skupmy się na tych bardziej podstawowych sprawach. Na czym polega wdrożenie SEO?

Audyt SEO

Pierwszym, niezbędnym krokiem, jaki należy wykonać, aby ustalić co konkretnie wymaga poprawy, jest audyt SEO. W zależności od wielkości i rodzaju portalu internetowego może on potrwać nawet do kilku dni, dlatego warto pamiętać o tym, by uzbroić się w cierpliwość w oczekiwaniu na jego wyniki. Audyt polega na gruntownym przeszukaniu i przeanalizowaniu przy użyciu odpowiednich narzędzi Twojego serwisu, w celu wykrycia i wyeliminowania błędów oraz usterek. Następnym krokiem jest analiza poszczególnych podstron, w celu wyeliminowania mniejszych błędów, ale również dobraniu najlepiej odpowiednich fraz kluczowych, tak, by jak najlepiej określały daną podstronę w systemach informatycznych, ale i prezentowały się atrakcyjnie z punktu widzenia prawdziwego internauty. Dopiero po przeprowadzeniu audytu krystalizuje się dalszy plan działania.

Optymalizacja

Po wyeliminowaniu kluczowych błędów, zadaniem specjalisty SEO jest optymalizacja witryny. Polega ona na jak najlepszym dopasowaniu strony WWW do oficjalnych wymagań danej wyszukiwarki – na przykład Google. Im lepiej zoptymalizowana zostanie strona WWW, tym uzyska lepszą ocenę, a co za tym idzie, na tym  wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania zacznie się pojawiać. Optymalizacja działa jednak korzystnie nie tylko, jeśli chodzi o algorytmy wyszukiwarek, ale i samą witrynę. Znacząco przyspiesza bowiem ładowanie kolejnych podstron oraz polepsza doświadczenia użytkownika (User Experience, czy też UX)

Content Marketing

Kolejnym etapem procesu SEO jest content marketing. Etap ten polega na tworzeniu dla danego serwisu jak najwyższej jakości treści, nasyconych umiejętnie frazami kluczowymi w odpowiednim kontekście, co pozwoli stronie WWW znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Treść ta ma być przyjazna zarówno dla algorytmów, jak i użytkowników – tych drugich powinna zresztą zachęcić do dalszego przeglądania i częstszego odwiedzania serwisu, np. za pomocą linkowania wewnętrznego.

Link building

Link building to proces pozyskiwania linkowania zewnętrznego. Bardzo ważne w kontekscie SEO jest to, aby witryna WWW zaopatrzona była w odnośniki z innych, wysoko ocenionych przez algorytmy wyszukiwarki serwisów WWW. Oczywiście, co za tym idzie, samodzielne pozyskanie takich linków nie jest łatwe – powinna się tym zająć firma, która zna się na rzeczy. Linkbuilding nie może wiązać strony z nisko ocenianymi, spamerskimi miejscami – w przeciwnym wypadku jej pozycja w wynikach wyszukiwaniach zamiast wzrosnąć, spadnie jeszcze bardziej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here