W jaki sposób galerie handlowe dbają o wizerunek w Internecie?

Co jakiś czas analitycy rynku handlowego wieszczą rychły koniec centrów handlowych w Warszawie oraz innych dużych miastach. Miałyby one zostać pokonane przez zakupy online, coraz bardziej popularne wśród klientów. Według tej wizji sklepy wielkopowierzchniowe stałyby się de facto show roomami oraz miejscami spotkań towarzyskich. Galerie handlowe, bez względu na to, w jakim kierunku przyjdzie im ewoluować, stawiają na konsekwentną budowę wizerunku w Internecie.

Wizerunek to podstawa

Jeśli rzeczywiście tak zwane malle w niedalekiej przyszłości będą głównie miejscami spotkań w restauracjach, kawiarniach, barach, lodziarniach czy strefach rozrywki, warto zastanowić się, w jakim kierunku powinna iść ich promocja. Miejsca tego typu można przedstawiać w sieci jako przyjazne rodzinom, przyciągające magią czy też po prostu przestrzeń, którą warto odwiedzać. Tradycyjne metody promocji coraz bardziej powinno się uzupełniać z marketingiem w social mediach. Niejedno centrum handlowe w Warszawie z powodzeniem może zaistnieć w miejscach takich, jak Twitter, Facebook czy Instagram.

Młodzi klienci

Nie każde medium społecznościowe to ta sama grupa docelowa. To, w jaki kanał warto zainwestować, dobrze jest skonsultować z profesjonalistami, na przykład agencjami social media. Mimo, że Facebook ma statystycznie największą liczbę użytkowników nie oznacza, że z kampanią promocyjną trzeba trafiać właśnie tam. Faktem jest, że social media zwłaszcza wśród młodych klientów coraz bardziej zyskują na niekorzyść drukowanych gazetek oraz mailingu. Nie trzeba od razu stawiać na rewolucyjne zmiany. Sprzężenie tradycyjnej promocji z marketingiem w social mediach, zwłaszcza w wydaniu ciekawym i angażującym, może dać bardzo pozytywne rezultaty. Efekty takiego podejścia już widać w niektórych akcjach. To między innymi zadania, polegające na opublikowanie najciekawszej stylizacji na przykład letniej lub jesiennej. Nagrodą może być bon podarunkowy lub inna nagroda, którą można zrealizować na terenie centrum handlowego w Warszawie.

Galeria w sieci

Najemcy galerii handlowych w Warszawie zdają sobie sprawę z potencjału marketingu sieciowego. Badania wskazują, że coraz częściej wiadomości o konkretnym sklepie są wyszukiwane w sieci. Już 38 proc. informacji o markach i sklepach pojawia się w serwisach społecznościowych. Branża na razie najchętniej celuje w Facebook, pomijając inne, równie dobre formy promocji, jak mikroblogi, fora czy video. Tego typu formy przekazu mogą sprawić, że szybko wyprzedzi się konkurencję. Dobrze zaplanowana strategia promocyjna daje wiele możliwości. Jedną z nich jest takie ustawienie profilu, aby móc obserwować działania całej branży. Śledzić aktywność własną, jak i pokrewnych branżowo firm. Można nawet porównywać udział w głosach i dyskusji marki własnej oraz konkurencyjnej. Jeśli do tego stworzy się raporty ilościowe i jakościowe, łatwiej będzie zaplanować kolejną odsłonę strategii w social mediach.

Wizerunek w Internecie to nie tyle przyszłość, co rzeczywistość. Potencjał mediów społecznościowych, jeśli tylko jest dobrze wykorzystany, zawsze zaprocentuje.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here